HTML

Alibi gondolatok

Mit is mondhatnék?

Friss topikok

  • maybach: Másként látom. Egyrészt a terroristák szerintem nem nyertek, bár ki tudja mi volt az aktuális célj... (2015.11.30. 09:46) A terroristák győztek
  • maybach: Talán a 14 évnyi megtakarítást (manyup)is a gazdaság élénkítésére kellett volna fordítani, ha már ... (2013.08.14. 10:28) Csökken az adósság, persze...
  • HSD: @Csák Morritz AKA Alibiman: Szerintem meg ha valaki rosszul írja le - és ugyan csak 1 betű a külön... (2012.07.31. 01:49) Elektromos autó - a zöld jövő
  • gébandi69: Pedig milyen nagy a felháborodás, ha elütnek egy bringást, na akkor jön elő az, hogy egy ámokfutó ... (2011.12.01. 21:19) Bunkó bringás
  • maybach: Azért a hülye eladósodottakkal kapcsolatban pár apróság. Egyrészt Járai úr áldásos tevékenységének... (2011.08.15. 08:04) Ki lesz a fasza gyerek?

Linkblog

2017.03.26. 14:41 Csák Morritz AKA Alibiman

Ha velem jössz gurulni...

Egyre divatosabb manapság a motoros túrázás. Egy-egy túrán a társadalom különböző képviselői alkotnak átmenetileg egy csapatot tekintet nélkül gazdasági helyzetre, politikai, vallási, stb. hovatartozásra. Nem vitás, hogy az alkalmi csapattársak között (különösen akkor, ha először találkoznak) akadhatnak a túrázással kapcsolatosan eltérő elképzelések, ami akár kisebb nagyobb súrlódásokat okozhat. Ez nem jó, ezért úgy gondoltam, hogy jobb előre tisztázni, hogy én például hogyan képzelem a csapatban motorozást, persze csak akkor, ha én vagyok a túra szervezője, vezetője. Tehát ha szeretnél velem motoros túrára jönni, akkor kérlek, olvasd el az alábbiakat és csak akkor jelentkezz, ha a lenti szabályokat elfogadod.

  1. Ez az én saját túrám, amit pusztán azért találtam ki, mert ki akarok kapcsolódni. Viszont előfordulhat, hogy a kiírt útvonal, vagy a célpont másnak is érdekes lehet, szívesen eljönne velem. Így állhat össze egy csapat, amelynek tagjai vendégek. A vendégnek – természetesen – vannak bizonyos jogai, például kijár a tisztelet és az udvariasság. Kérlek, gondolj arra, hogy ez nem egy fizetős túra, tehát te nem fizetsz nekem azért, hogy velem jöhess, én meg nem tartozom neked semmivel. Nem célom és nem feladatom, hogy gondoskodjam a szórakoztatásodról, vagy a túrát a te igényeid szerint alakítsam. Nem hiszem, hogy köteles lennék eltűrni, hogy – visszaélve a vendégjoggal – elrontsd a társaság felhőtlen szórakozását, így ha ennek kockázatát látom, meg kell fontolnom, hogy folytathatod-e az utat velünk.

  2. A saját szempontjaim, esetleges tapasztalataim szerint tervezem az útvonalat. De nyitott vagyok a túra kiírás topikjában elhangzó útvonal javaslatok, pihenőhelyek, éttermek megvitatására. De csak ott, és nem később, semmiképpen nem a túrán. Ha ez így nem felel meg neked, akkor ez nem a te túrád, nem érdemes eljönnöd.

  3. Kérlek, hogy kizárólag jó műszaki állapotú motorral gyere. Nem szeretném azzal tölteni az időt, hogy kinek hogyan javítsuk meg a motorját, vagy hogyan mentsünk.

  4. Ha úgy motorozol, ahogy nekem nem tetszik, távozásra foglak kérni. Az én túrámon én döntöm el, mi a nekem tetsző motorozás. Azaz állj be cipzárba, ne mássz rá a másikra, ne száguldozz másokat veszélyeztetve!

  5. Elképzelhető, hogy meghatározom a pozíciódat a sorban, ez esetben azt végig tartanod kell a túra alatt.

  6. Az nem gond, ha te (bizonyos határokon belül) kicsit lassabb tempóban szeretsz / tudsz motorozni. Egyrészt a hátul lévő általában igyekszik összeszedni a lemaradókat, vagy ha ez nem működik, a kritikus kereszteződéseknél mindenképpen megvárunk. Sőt, ha sokat kell várni, vissza is fordul érted valaki, hiszen akár műszaki okból, vagy baleset miatt is lemaradhattál. Azonban kérlek, ne élj vissza ezzel, ne állj meg fotózni, tájat csodálni, enni, inni! Mindenképpen légy tisztában azzal, ha nagyon hátráltatod a csapatot, az elronthatja a szórakozásunkat.

  7. Ha szeretsz kanyar-vadászni, nem gond, hiszen sokan vagyunk így ezzel, de vagy menj jól előre, vagy maradj le. A lényeg az, hogy ne veszélyeztesd a csapatban lévők testi épségét! Vedd fontolóra azt is, hogy ha kockáztatsz és emiatt baleset ér, a többiek szórakozását rontod el, akik ezért biztosan nem lesznek neked hálásak. Ha a baj külföldön történik, nagyon komoly galibát és nem várt kiadásokat okozhat az útitársaidnak a felelőtlen viselkedés.

  8. Ha a kanyar-vadászat miatt tévedsz el – nagyon lemaradtál, vagy túlságosan előre mentél – akkor az legyen a te gondod, neked kell megoldást találnod. Ilyenkor kérlek, ne hívogass, nem tudok / akarok ezzel foglalkozni a túrámon, szeretnék kikapcsolódni. Az útvonalat mindig közzéteszem, azon láthatóak a fordulópontok, a megállókat is általában megbeszéljük. Ott érdemes újracsatlakoznod. Tehát ha elszakadsz tőlünk, hasznos, ha van nálad térkép, vagy GPS.

  9. A tankolás. Feltétlenül teletankolva érkezz a kiindulási / találkozási pontra, vagy ha az kúton van, akkor tankolj tele. Bizonyos túrákon fontos, hogy csak akkor tankolj, ha mondom. Ennek olyan oka (is) lehet, hogy tudom mi várható a következő 200-250 kilométeres szakaszon.

  10. Ha a túra létszám limites, és már létszám feletti lennél, kérlek, ne állíts oda a gyülekezési ponthoz bejelentés nélkül, hogy hátha még beférsz. Nem fogsz beférni. Ha még nagyon időben vagyunk, akkor a túrához tartozó topikon belül is megvitathatjuk ezt a dolgot. Vagy legkésőbb előző nap felhívsz telefonon. A létszám limitnek nagyon gyakorlati okai vannak. Erről itt olvashatsz.

  11. Az én túrámra csak úgy jöhetsz el, ha tudom a mobilszámodat és te is tudod az enyémet.

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://alibiman.blog.hu/api/trackback/id/tr4812371529

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása